159<3

Kände mig fruktansvärt kaxig idag, testade på en ny buss hem helt själv! Kan nu konstatera att jag kan ta buss nr 159 hem om jag vill från metron, det är nice för det är typ den ända bussen som går var 5e minut! Eller som ska gå var 5e minut, men busschaffisarna här lever lite "Mañana Mañana" och dyker upp lite när de själva vill haha. Men 159an dyker upp sjukt mycket oftare än bussen jag brukar ta, L2, som imorse när jag skulle till skolan var den ca 20 minuter sen, och ingen annan än vi svenskar tyckte det var konstigt.

 

Idag har vi iallafall haft en "spanskadag" på el colegio escandinavo, naiv som jag är dök jag upp imorse och trodde att vi skulle leka spanska lekar, snacka fotboll eller i allmänhet prata om spansk kultur, men icke. Istället har vi i klassen tillbingat dagen med att göra diverse spanskaprov för att ta reda på ungefär vart vi ligger i spanskan, så att lärarna kan hjälpa oss på bästa sätt. Jag har skrivit uppsats och haft muntliga prov med olika teman, men det gick nog helt ok tror jag hehe. Men en stor positiv sak med dagen är att vi äntligen fått våra spanska sim-kort att fungera! Tydligen hade skolan bytt från det de tidigare hade till "movistar", och bytet blev lite krångligt, men kan nu både smsa och ringa och har mitt eget spanska telenummer. Rätt så gött om jag får säga det själv, och teleräkningen på mitt svenska nummer kommer ju självklart att bli mycket mindre.

 

Men jaja, nu ska jag höppe in i duschen och bli lite fresh, för ikväll är det utgång som gäller!

 

Bilden nedan är på "Guldtanten", jag ska bli som hon när jag blir stor. Guldig alltså. 

[#leversomenkungvarjedag saramila@instagram, följ mig där, där lägger jag ut mer bilder på vad jag har för mig]

 


 

 

 

 

Kommentarer
Postat av: nataha

tjingaling här kommer en kommentar så du ska inspireras!

2012-09-08 @ 14:06:17
URL: http://natashasdrogeria.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (syns inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentaren:

Trackback